Friday 18 November 2011

cara tafsir mimpi anda

cara nie nia kopi pasta from komen sorang hamba Allah kat 1 website nie..
mungkin anda semua pernah mimpi and sngt curious tentang mimpi anda semua tu, and end up search tafsir2 mimpi kat internet or bace buku tafsir mimpi..sbenanye, ade 1 cara untuk tau maksud mimpi korunk tu tauu !
berlandaskan Quran. so that, iman korunk tu x terpesong, insyaAllah, kalau from Quran, mende tu betoi..nie adalah cara nya,ain kopi pasta je tauu..hehe..

Cara mentafsir mimpi ini saya perolehinya semasa saya sedang belajar di Mesir tahun 1990 yang lalu caranya ialah setelah selesai kita bermimpi dan terjaga dari tidur maka bukalah al-quran di mana-mana muka surat sebanyak 7 helai kebelakang dan baca ayat yang di baris ke 7 dari atas ke bawah.maka ayat 1 baris itulah merupakan tafsir bagi mimpi kita.tafsirnya berdasarkan zahir ayat atau simboliknya.[nota :Saya belajar ilmu tafsir mimpi ini di bandar Cairo dan satu ketika semasa saya pergi ke bandar Qina di selatan Mesir,tiba-tiba datang seorang ulama yang tidak pernah saya kenali,dia melarang saya mengamalkan ilmu tafsir mimpi ini kerana takut nanti membawa kepada penafian kebenaran ayat al-quran jika tafsir itu tidak bertepatan dengan yang apa telah kita mimpikan .kesimpulannya ilmu tafsir mimpi ini boleh diamalkan untuk mimpi yang baik-baik sahaja dan oleh orang yang baik-baik sahaja