Friday 30 December 2011

owh, how I miss them so much!

bace cerita2 mereka2 yg selamat belajar di luar negara,
rase jelez sangat sangat!
kalau lah , ain bley putar kan balek masa,
I surely nak masa form 4 !
masa mula2 masok mrsm langkawee :)
sebab tyme tu, ain na blaja betol2,
seronok je tengok kawan2 yg dah ade kat oversea sana tu
syida=vanderbilt University, US, petroleum engeenirng
ifaat=tanta university, mesir, medicine
fatin 503=alexandria university, mesir, medicine

insyaAllah,
lagi beberapa kawan tengah buat persediaan
aman=intec, bounce to US
azie=intec, bounce to US, accountancy
anis 502=intec, bounce to US
farhana=msu, medcine
bisy=taylor, baounce to australia
and, ramai jugak yg buat IB kat kolej mara banting
taufiq, YB, nano and ramai lagi laa kalau na list 1 persatu..
haish, nape la ain x tersenarai dalam nama2 tu?
kyle tenga buat foundation jugak
nnty fly lagi setahun..
tinggal la ain sorang2 kat sini :'(
layak ke aku na dibanding dye?
aku cuma lulusan uitm, sedangkan dye, lulusan university luar negara
both taking accountancy,
tapi, layak ke sijil accountancy aku jika dibandingkan dengan sijil dye?
setiap kali fikir pasal belajar, 1 je dalam otak nie,
kalau dlu ain beriye na further US, sbb kat sne, sijil bussiness dye superb. semua org pandang,
dlu, berangan2 na amek bussines, tp mak suro amek akaun,
tyme tu, 1 je fikir, okay jugak kalau amek akaun, even xde basic akaun -.- sbb kyle bleh buat, so as me :D
and, 1 je ain fikir tyme tu, na blajar pandai2, pastu na fly sama2 nnty :)
tp, rupanya, dye lagi cepat na fly :( ingat kan dye akan choose same U as me, so, he might wait 4 me sementara ain baru na merangkak dalam dunia akaun, skali dye pilih tuk foundation, ye lah kan, kalau ain pown, buat ape na membazirkan masa kalau dah ada peluang buat foundation?
x pe la, sekarang, stil fikir positif, bia la dye pegi dlu, nnty ain menyusur..nnty, dye akan jd senior kat situ, kalau abe dah senior, senang ain na berjunior :P kan lagi elok kalau tahap education laki lebh tinggi dari perempuan!hahah..
segala cabaran ini akan ku sahut ya Allah :)
mungkin engkau x bg ak pegi oversea sekarang sebab takut aku sesat dalam keseronokan dunia
I can still remember the gossiping tyme with hotelmate, "first tyme kalau ain da step foot kat US, ain na try clubbing :D"see, betapa jahilnye la tyme tu..padan la x dpt further sne!serve you right cik ct!
whatever it is, aku sangat2 bersyukur sebab, aku tahu, engkau x pernah gagal dalam memberikan yang terbaik tuk aku :)
and aku x kesah kalau aku hilang segalanya, x dpt blaja oversea semua tu, sbb aku tahu, ada 1 perkara yang aku x kan pernah ilang, and that is You, ya Allah :')
alhamdullilah~
*tp kalau boleh, aku na jugak pegi sana!heheh :P pliz pliz pliz :')
kalau kau berusaha, msty ade peluang kau na pegi jugak tu, berusaha lebih sikit tau tau tau!
dye dah tunggu kau kat sane!tinggal kau je kena blaja btol2 :)
statement tu la yg membuatkan ain bersemangat na belajar stiap hari :') tunggu ain tau :')